2012. február 24., péntek

Fargóbárd -

Moziplakát. Üzenet az élőknek. 1960-as évek - Jelenlegi ára: 800 Ft
Üzenet az élőknek. Csehszlovák film plakátja Fucik naplójának drámai megjelenítése. Moziplakát az 1960-as évekből.
1650 példányban készült. 84 x 57 cm.
1951-ben a Belvárosi Színházban is bemutatták Fucik naplóját. Az Országos Béketanács a Belvárosi Színházban díszelőadáson mutatta be Burjakovszkij szovjet író, Julius Fucik börtönnaplójából készített színdarabját. Illés Béla Kossuth-díjas író ünnepi beszédében elmondotta, hogy a fasiszták által meggyilkolt Fucik példaképe a kommunisták hősi önfeláldozásának és a szabadságszeretetének. Az előadáson megjelent Auguszta Fucikovát, a békevilágdíjjal kitüntetett cseh író özvegyét az úttörők köszöntik. Fucikot a Gestapo sem tudta megtörni. Állandóan növelte és lelkesítette elvtársait: „ Egyszer a mauzóleum közelében álltam és jól tisztán láttam Sztálint. Mosolygott és integetve üdvözölte a népet. Egy szót ismételgettem akkor magamban. Apánk. Tudjátok barátaim én is arról álmodozom, hogy egyszer kiszabadulok innen a börtönből, végigmegyek a felszabadított Prága utcáján, szembetalálkozom a mi embereinkkel, s elmondom nekik, hogy mi kommunisták megjártuk az olvasztókemencét, de nem hamuvá lettünk, hanem acéllá. A jövő a miénk, a kommunistáké. És mi mindig készen állunk életünk kockáztatásával, hogy megtisztítsuk az utat az igazi élet számára. Szerettem az életet és harcba szálltam érte, az örömteli életet éltem és fájdalom nélkül halok meg, de élni fogok, élni azok számára, akikért az életemet adtam.


Jelenlegi ára: 800 Ft

Az aukció vége: 2012-02-22 23:29
. Moziplakát. Üzenet az élőknek. 1960-as évek - Jelenlegi ára: 800 Ft

Fontos